CarinenStefanBom.reismee.nl

Dag 7: Een bezoekje aan Trento, Parco Grotta Cascata Varone en Arco.

Naar Trento is het vanuit Pietramurata zo’n 21 km. Dat is dus te doen. Zeker als je een beetje bijtijds gaat. Trento is een stad(je) van ongeveer 117.000 inwoners. Niet zo groot, maar groot genoeg voor een heus kasteel waar ooit een concilie van paus en zijn bisschoppen werd gehouden. En groot genoeg voor een universiteit. Gelegen langs de Adige was Trento in de geschiedenis een belangrijke stad voor de regio.

Een wandelingetje door de stad is de moeite waard en een bezoek aan het kasteel aan te raden.

Vanaf Trento naar Varone (waar een park gemaakt is rond een natuurlijke waterval) is het 40 km rijden. Geheel tegen gewoonte in, maar met de rest van de Italiaanse scooter en motorrijders mee, rijden we in ons t-shirt over de binnenwegen van Trente. Met 34 graden is doorwaaien dan tóch wel ff lekker. Parco Grotta Cascata Varone is een mooi aangelegd park rond een natuurlijke waterval die in 20.000 jaar zijn weg naar beneden heeft weten te vinden en zijn eroderende werk met furore heeft gedaan; het water dendert met flink wat geweld tussen de rotsen door, die steeds verder zijn uitgeslepen waardoor het lijkt dat het water van boven uit een hele hoge grot valt. Met een beetje uitkijken hou je net je kleren droog. Maar nat worden is ook geen ramp; het verkoelt wel lekker en droog ben je zó weer in de zon.

Terug naar ons hotel doen we ook nog even Arco aan. Een plaatsje waar op 2 juli j.l. de Europese kampioenschappen mountain running zijn gehouden. Het hele dorp staat in het teken van bergsport en o.a. ook mountainbiken.

Rond half 5 zijn we terug in het hotel. Lekker even douchen om op te frissen. Dat is wel nodig want de warmte van de hele dag trilt op dit uur nog volop na tussen de rotsachtige wanden van de bergen. Vanaf nu weer even ‘la dolce vita’.

pa/ma

Wij genieten mee!!Warm he'!

Betsie

Hé vakantiegangers. Wat een mooie tochten maken jullie en door de reisverhalen genieten wij mee. De warmte is hier even gearriveerd. Nu op dit tijdstip was t net nog 27 gr. buiten. We klagen niet hoor ???? nog veel vakantieplezier en vooral GENIET.