CarinenStefanBom.reismee.nl

Dag 11: Naar Malcesine aan de overkant van het Garda meer

Voor ons begon de dag zo rond 14.00 uur. Uiteraard hebben we vanmorgen wel het ontbijt ‘moeten’ nuttigen rond de klok van half 9, maar om 14.00 uur stopte het pas met regenen. De planning was om met de boot naar Malcesine te gaan, daar de kabelbaan te pakken naar de top van de berg, er wat rond te hobbelen en dan weer terug te keren. Omdat we pas om 15.00 met de boot mee konden, én we om 17.30 ook de laatste boot weer terug moesten hebben, moesten we de kabelbaan, helaas, skippen. En het was nog wel zulk een helder weer… . Maar goed. Malcesine is, net als Limone, een leuk plaatsje langs de kustlijn van Lago di Garda. Ingesteld op het toerisme en daar heb je er dan ook genoeg van als je er zelf óók aan deel neemt. Lekker een beetje slenteren door de straatjes, een hapje en een drankje op een terrasje, en voor je het weet is het alweer tijd om terug te slenteren. Ook de terugvaart met de boot duurt een half uurtje, dus de goede rekenaars onder ons weten dat we dan om 18.00 uur aan meerden in Limone. Motortje op, stukje terug rijden, parkeren, stukje lopen, van het uitzicht genieten…pff… voor je het weet is het 18.30. Tijd voor het diner. Nou, dat dan nog even niet, want vóór de wifi verloopt vandaag moet het verhaal en de foto’s ‘het net op’ voor onze trouwe volgers. Morgen stappen we weer op de motor voor een wat langere tocht; zo’n dikke 250 km bergen richting Oostenrijk. Even ten westen van Innsbruck ligt Seefeld, en daar blijven we 2 nachtjes. Kijken we daar nog even wat rond…. .