CarinenStefanBom.reismee.nl

Dag 13: Een dagje Seefeld en 'hogere sferen'.

Vandaag naar alle waarschijnlijkheid alleen een verhaal. Na het uploaden van de foto's en filmpjes liet de laptop het afweten. Of hij nu oververhit is of de geest heeft gegeven weten we niet. Voor nu krijgen we hem niet meer aan de praat. Gelukkig staat alles als back-up op stick.

Vanmorgen was het best nog mistig. Toch wilden we proberen bij Seeberg wat ' in hogere sferen' te komen. Met een kabeltrein en een kabelbaan dwars over een ravijn konden we de Harmelekopf bereiken. Daar hadden we een prachtig uitzicht over verschillende dalen en bergen. Omdat de bewolking aardig in beweging was hadden we steeds een veranderend 'landschap'. Soms zaten we boven de wolken en zagen we toppen. Soms steeg de bewolking ver genoeg op om de dalen en dorpjes te zien. Geen spijt van dat we dit tochtje vandaag ondernomen hebben.

Seefeld zelf is een leuk plaatsje om even in rond te lopen. Karakteristieke huizen en straatjes, zeker als je hier in de winter zou zijn. Daar is het dus ook vooral op ingericht. Maar ook in de zomer wordt het hier behoorlijk druk bezocht. Leuk dat we hier in Oostenrijk nog een tussenstop hebben gemaakt. Morgen een lange dag naar Straatsburg. Hopen dat het droog blijft.