CarinenStefanBom.reismee.nl

Dag 1: Van De Backerstraat naar Dahlem in de Eifel.

Met een bepakte motor (echter geen bagagerollen dit jaar, want ja, je wordt steeds handiger in het pakken en selecteren) zeggen we pa en ma Bom nog even gedag en dan vangt de reis aan…. . Op weg naar warmere oorden; Garda in dit geval. In Nederland nemen we nog even de snelweg tot aan St. Joost om vervolgens de binnenwegen te nemen tot aan Dahlem in de Eifel.

De 1e bui krijgen we rond Dordrecht over ons heen. Er zouden er nog vele volgen. Maar het zijn van die ‘vliegende buitjes’, die deren ons niet. Op één na dan, die bezorgde mij uiteraard weer een nat kruis. Carin zit redelijk droog achter mijn brede rug. Leuke dorpjes om wat rond te kijken. Maar het wordt pas écht leuk als we natuur van de Eifel in rijden en alvast wat bochtenwerk en klim- en daalwerk kunnen oefenen. Het motortje doet het prima! Landgasthaus Em Lade staat open als we er even vóór vieren binnenstappen. De eigenaar is er niet dus wachten we nog even. Rond 16.15 uur zetten we onze koffers neer in een prima de luxe suite. Om ze vervolgens weer op te pakken en achter de eigenaresse aan te lopen. Oeps verkeerde kamer. Maar de 2e kamer is ook prima. Met een gezellige aangrenzende huiskamer. Straks maar eens een Wiener schnitzel verorberen… .

Morgen een rit van 413 km naar Schluchsee. Tot dan…. .