CarinenStefanBom.reismee.nl

Dag 3: Rustdag in Schluchsee.

Vandaag geen tocht van het ene naar het andere hotel. Wel een verslagje van wat we hier in de omgeving hebben gedaan. In ieder geval goed geslapen na een lange dag toeren. Daarna een prima ontbijt, om vervolgens een lekkere wandeling te maken naar en langs het stuwmeer dat alleen maar is aangelegd voor de watersport en het natuurschoon. Met een waterig zonnetje en ongeveer 15 graden lopen we zo’n 2 uur rond. ’s Middags om het af te leren nog maar een ritje in de omgeving gemaakt. Ik had een tochtje gemaakt, maar daar kwam niet veel van terecht. Sommige wegen gewoon ‘verboten für auto’s und motoren’. Andere wegen niet toegestaani.v.m. op-brekingen. Maar goed, toch wel even een leuk tochtje ‘om het af te leren’. Aan het eind van de middag nog de laatste renners van de tour kunnen bekijken. Zo dadelijk zoeken we de plaatselijke pizzeria maar eens op.

Morgen een ritje van zo’n 260 km naar Sankt Anton am Arlberg. Dat is nog aan de verkeerde kant van de Alpen; 10 graden daar. Aan de andere kant tellen we er 15 graden bij op. Maar dat is voor de dag dáár na.