CarinenStefanBom.reismee.nl

Dag 4: Van Schluchsee naar Sankt Anton am Arlberg.

Vandaag een tochtje van zo’n 260 km. Zo gepiept zou je zeggen. Vanmorgen om 9.45 vertrokken en vanmiddag gearriveerd om 16.00 uur. Maar dan heb je ook wel de hele noordkust van de Bodensee gehad en aan het eind hooggebergte. Om een voorbeeld te geven: De Arlbergpass van meer dan 2000 meter. Overigens was die goed te doen. Het was lekker weer om te rijden vandaag. Rond de 20 graden dus dat gaat de goede kant op. Hier in Sankt Ankton lag vorige week nog 20 cm sneeuw op de wat hoger gelegen weiden, en tot voor gisteren was het slecht. Ofwel, we boffen. De gastvrouw is alleraardigst en serveert bij aankomst direct een kop koffie in onze tuin vóór de kamer. Een prima en luxe kamer. We mochten dan ook uitzoeken want tot nu toe zijn we de enige gasten. Dat is in de winter wel anders. Dan is het hier een gekkenhuis. Het is dan ook een bekend skigebied en het ‘sterft hier van de pensions en hotels’. Vanuit de kamer kijken we tegen de witte toppen aan. In de tuin is het nog net even lekker. Soms heb je van die mooie momenten…. .

Straks wandelen we even terug naar het dorp om wat te eten. Moet vast lukken; de feestweek van Sankt Anton is vandaag begonnen…. .