CarinenStefanBom.reismee.nl

Dag 5: Van Sankt Anton naar Pietramurata.

Het is 18.00 uur. Rond 16.15 kwamen we aan in hotel Daino in Pietramurata en ik lig nóg bij te komen. Je kan zeggen wat je wil, maar rijden in de bergen is gewoon vermoeiend. 271 km lijkt niet veel maar het kost je gewoon 6 uur. Weliswaar met oponthoud (weg-op-brekingen en 2 Maria optochten die de doorgaande weg overstaken én uiteraard de nodige eet, drink, plas, tank, rek en strek pauzes). Maar dan heb je ook wat. Prachtige vergezichten, heerlijke bergwegen, en een meer dan dubbele temperatuur: van 15 graden vanmorgen naar 32 vanmiddag. De Reschenpass en de Gampenpass waren gaaf en prachtig om te rijden. Hier en daar een bergmeer met helder blauw water en uiteraard de nodige drukte van (sportieve) toeristen en dagjesmensen (het is tenslotte zondag). Tussendoor pak je dan ook de nodige lokale passjes mee en dan is de tocht wel compleet. In Pietramurata blijven we een poosje hangen. Dat wil niet zeggen dat we op ons luie reet bij het zwembadje zullen gaan zitten. Er is in de omgeving genoeg te doen. Dat wisten we zelf al, maar dat kregen we ook uitvoerig te horen van receptioniste. We kunnen een wijnproeverij doen, watervallen bekijken, alvast een keer naar Riva del Garda rijden, een andere mooie bergpass aandoen, etc. , etc.. Maar goed. Dat lezen jullie wel in de komende verslagen. Voor nu… even nog rust en dan op Italiaanse tijden het diner genieten; 19.30 uur…pianissimo…..