CarinenStefanBom.reismee.nl

Dag 15: Van Straatsburg naar Epen.

Vandaag een rit van dik 370 km. Omdat de mini-laptop het begeven heeft kunnen we dit keer de route niet van te voren plannen en in de navigatie zetten. Wat we wel kunnen doen is de bestemming intoetsen met de routevoorkeur op 'snelwegen vermijden' en ons laten verrassen. Dus dat doen we dan maar. En ik moet zeggen...het was een aangename rit. Vijf landen aangedaan vandaag. Frankrijk, Duitsland, Luxemburg, Belgie en Nederland. Ondanks dat dorpen en steden voor oponthoud zorgen, was er op de B-wegen prima door te rijden en zoooo veel meer te zien dan over de snelweg. In Duitsland en Frankrijk mag je respectievelijk 100 en 90 km per uur. En dat is goed te doen. Hele stukken heb je de weg gewoon voor jezelf. Soms word je verrast door wegafsluitingen en moet je even alternatief, maar dat is ook best geinig. Maar de meeste verrassingen blijven toch echt gewoon de uitzichten onderweg en het steeds veranderende landschap. Morgen rijden we naar Poeldijk en zit ons avontuur van dit jaar er weer op. Ik zal jullie berichten of die laatste etappe ook is goed gegaan.